Canon 600D Review

Pros

• Kantelbaar scherm
  • Perfecte sluitertijd

Cons

• Ingewikkeld menu

Canon 600D review

In het jaar 2011 kwam de Canon 600D op de markt en was het voor kenners gelijk duidelijk dat deze camera veel weg heeft van zijn voorganger de Canon 550D. Het grot verschil tussen deze twee camera’s is het feit dat de Canon 600D net wat andere functies heeft waar de 550D niet over beschikt en dat maakt deze camera ook wat duurder. Voor beginners is het dus zeker aan te raden om de Canon 550D aan te schaffen.

Specificatie Canon 600D

De Canon 600D heeft een handig kantelbaar beeldscherm, waardoor je gemakkelijk ook foto’s kunt maken uit wat onhandige hoeken. Je kunt er dus prima mee overweg in bijvoorbeeld een drukke mensen menigte of als je iets kleins gedetailleerd wil fotograferen. Verder kun je erg mooie foto’s maken door het grote aantal pixels dat verwerkt wordt in foto’s, hierdoor zijn de foto’s over het algemeen erg scherp tot in de kleinste details. Verder is er sprake van een perfecte sluitertijd en diafragma, waardoor de foto’s bij ieder soort licht zeer scherpe beelden maakt. Het enige minpuntje wat wij hebben kunnen ontdekken aan deze camera is het menu. Dit is een zeer uitgebreid, onduidelijk menu. Bij Canon hebben ze daar wel iets aan proberen te doen, door het toevoegen van de Q-toets die aan de achterkant is toegevoegd. Door op deze knop te drukken, zie je de meeste gebruikte instellingen van de camera waardoor je niet meer door het onduidelijke menu heen hoeft. Ondanks deze knop, is het soms niet te voorkomen dat je door het onoverzichtelijke menu heen moet. Concluderen over onze canon 600D review kunnen we wel stellen dat we erg enthousiast zijn over deze camera en is het zeker een aanrader voor de mensen die al wat ervaring hebben met fotograferen. De foto’s die met deze camera worden gemaakt zijn van erg goede kwaliteit.